Your search on "Obdalova,\ Olga\ A." produced these results.
See Also:
Add to Quick Collection
All 19 Results
Showing items 1 - 15 of 19.
Add All Items to Quick Collection
Source: System. 2018. Vol. 76. P. 219-232
Type: статьи в журналах
Date: 2018
Description:
The present paper considers situation-bound utterances (SBU) as culture-specific pragmatic units of speech. It investigates how SBUs in English are processed by Russian learners of English as a foreig
... More
Source: Linguistic and cultural studies: traditions and innovations : proceedings of the XVIIth International Conference on Linguistic and Cultural Studies (LKTI 2017), October 11-13, 2017, Tomsk, Russia. Cham, 2018. P. 231-241
Type: статьи в сборниках
Date: 2018
Description:
Learning a foreign language nowadays is not just remembering words and grammar rules; it is a process of penetration into the hidden meaning of the message. Context plays a major role in the success o
... More
Source: Философия и наука в культурах Запада и Востока : сборник статей по материалам II Всероссийской научной конференции с международным участием (6–7 июня 2018 г.). Томск, 2018. С. 55-57
Type: статьи в сборниках
Date: 2018
Description:
Статья посвящена теоретическому обоснованию необходимости обучению особенностям восприятия и интерпретации фразеологических единиц в процессе изучения иностранного
Source: Язык и культура : сборник статей XXIV Международной научной конференции, посвященной 135-летию Томского государственного университета (7–9 октября 2013 г.). Томск, 2014. С. 217-222
Type: статьи в сборниках
Date: 2014
Source: Философия и наука в культурах Запада и Востока : сборник статей по материалам II Всероссийской научной конференции с международным участием (6–7 июня 2018 г.). Томск, 2018. С. 52-55
Type: статьи в сборниках
Date: 2018
Description:
В статье рассматривается инновационная педагогическая деятельность в обучении
Source: Language and culture. 2015. № 1. P. 55-62
Type: статьи в журналах
Date: 2015
Source: Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2015. Vol. 200. P. 243-247
Type: статьи в журналах
Date: 2015
Description:
The paper investigates difficulties Russian EFL learners have in interpreting American situation-bound utterances (SBUs). A case study involving 75 linguistics students translating SBUs is described.
... More
Source: Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2015. Vol. 200. P. 53-61
Type: статьи в журналах
Date: 2015
Source: Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2015. Vol. 200. P. 69-76
Type: статьи в журналах
Date: 2015
Source: Integration of engineering education and the humanities: Global intercultural perspectives : proceedings of the conference Integration of engineering education and the humanities: Global intercultural perspectives, 20–22 April 2022, St. Petersburg, Russia. Cham, 2022. P. 54-63
Type: статьи в сборниках
Date: 2022
Description:
Modern educational paradigm based on the principles of learners’ initiative, focus on competences, computer-aided instruction requires designing of appropriate educational technologies that promote ac
... More
Source: Going global through social sciences and humanities: a systems and ICT perspective : proceedings of the 2nd International conference "Going global through social sciences and humanities", 27-28 February 2019, Tomsk, Russia. Cham, 2019. P. 183-194
Type: статьи в сборниках
Date: 2019
Description:
This paper aims to determine the modes of wording indirect
Source: Language and culture. 2014. № 1. P. 97-108
Type: статьи в журналах
Date: 2014
Source: Язык и культура. 2014. № 1. С. 110-122
Type: статьи в журналах
Date: 2014
Source: Актуальные вопросы экономики и менеджмента: свежий взгляд и новые решения : материалы IV Всероссийской научно-практической конференции студентов, аспирантов, молодых ученых с международным участием, 5–6 декабря 2013 г., Томск. Томск, 2014. С. 571-578
Type: статьи в сборниках
Date: 2014
Source: Вестник Томского государственного университета. 2023. № 488. С. 5-13
Type: статьи в журналах
Date: 2023
Description:
The aim of this study was to present a model of a teaching framework aimed at enriching students’ knowledge, skills, and abilities in order to form a foreign language intercultural competence in them
... More